Druhy ochranných známek
SLOVNÍ ZNÁMKA
Může jím být název firmy, pojmenování výrobku nebo slogan. Slovní známka neobsahuje žádnou grafickou úpravu, font nebo obrázek. Jedná se skutečně "jen" o slovo, tak jak jej běžně vyslovujete např. Molitan
OBRAZOVÁ ZNÁMKA
Je grafický prvek, fotografie nebo kresba. Do této kategorie spadá logo, pokud v něm ale není žádný text. Například fajfka, kterou má registrovanou značka Nike
KOMBINOVANÁ ZNÁMKA
Obrazová ochranná známka je tvořená fontem. Je to nejčastější registrovaná ochranná známka, kterou si představíme pod pojmem "logo"
PROSTOROVÁ ZNÁMKA
Je tvořena trojrozměrným zobrazením konkrétní věci. Jako příklad můžeme uvést tvar láhve Coca Cola nebo tvar čokolády Toblerone .
ZVUKOVÁ ZNÁMKA
Jedná se o zvuk, nebo znělku která je použita v reklamě, nebo aplikaci.
MULTIMEDIÁLNÍ ZNÁMKA
Je kombinací obrazu a zvuku, může se jednat o animaci. Příkladem může být například úvodní znělka k pohádkám od Disney.
POZIČNÍ ZNÁMKA
Je chráněn způsob umístění prvku
POHYBOVÁ ZNÁMKA
Je tvořena pohybem, nebo změnou objektů
HOLOGRAFICKÁ ZNÁMKA
Je tvořena prvky s holografickými znaky
BAREVNÁ ZNÁMKA
Jedná se registraci konkrétní barvy, nebo barevné kombinace pro dané výrobky či služby. Jako příklad je mátová barva Tiffani pro šperky, fialová Milka apod.
ZNÁMKA SE VZOREM
Je tvořena sadou opakujících se prvků, které tvoří vzor.
JINÁ OCHRANNÁ ZNÁMKA
Pokud není upraveno jinak, je možné registrovat i ochrannou známku bez zařazení